با مقصران حادثه استخر هاشمی نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده
سرخط خبرها

رقبای تیم ملی در آستانه جام جهانی| کانادا، آلبانی و شاید مکزیک

  • کد خبر: ۱۰۸۲۰۵
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
رقبای تیم ملی در آستانه جام جهانی| کانادا، آلبانی و شاید مکزیک
حریفان تیم ملی در راه آماده‌سازی مسابقات جام‌جهانی مشخص شدند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ «تیم‌ملی فوتبال کشورمان برای حضور پرقدرت در جام‌جهانی نیازمند یک برنامه آماده‌سازی مناسب است.» این جمله‌ای است که تقریبا همه کارشناسان فوتبال کشورمان برای موفقیت در جام‌جهانی پیشنهاد کرده‌اند. فدراسیون فوتبال هم که در عجیب‌ترین روزگارش به سر می‌برد، این روز‌ها درحال رایزنی با فدراسیون‌های مختلف برای انجام بازی‌های دوستانه است.

وجود لیگ ملت‌های اروپا و آمریکا باعث شده است کار هماهنگ‌کردن یک بازی دوستانه بین‌المللی با تیم‌های درجه‌یک جهان سخت‌تر از قبل شود. برگزاری بازی‌های دوستانه مناسب با تیم‌های قدرتمند می‌تواند پیش از آغاز جام بیست‌ودوم نقاط ضعف و قوت تیم دراگان اسکوچیچ را مشخص کند و هماهنگی بازیکنان را افزایش دهد.

نباید فراموش کنیم که پیش از آغاز جام‌جهانی فرصتی اندک برای کنارهم قرارگرفتن بازیکنان موجود است و این بازی‌های دوستانه بسیار حیاتی و سرنوشت‌ساز خواهد بود. تیم‌ملی فوتبال کشورمان در فیفادی اول می‌تواند چهار بازی دوستانه داشته باشد. در قطر به‌جز این تیم، کشور‌هایی مانند پرو، استرالیا، امارات، کاستاریکا، نیوزیلند، اسکاتلند، اوکراین، ولز و حتی احتمالا برزیل و آرژانتین حاضر هستند. یکی از بین آن سه تیم اروپایی هم‌گروه ایران می‌شود، اما دو تیم دیگر در صورت اجازه‌دادن برنامه‌هایشان می‌توانند رقیبی خوب برای ایران به حساب بیایند.

از کانادا تا آلبانی

فدراسیون فوتبال درحال نهایی‌کردن مراحل عقد قرارداد با فدراسیون‌های دیگر برای برگزاری اردوی تیم‌ملی است. طبق اعلام حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال، تیم‌ملی در فیفادی خرداد دوسه بازی دوستانه برگزار خواهد کرد که البته این مسابقات به احتمال فراوان در دو کشور کانادا و قطر انجام خواهد شد. ظاهرا تیم‌ملی قرار است ابتدا به کانادا سفر کند.

طبق مذاکرات مدیران فدراسیون، شاگردان دراگان اسکوچیچ به‌احتمال فراوان در این کشور دو بازی دوستانه انجام می‌دهند که دیدار با کانادا تقریبا قطعی شده است، اما همچنان رایزنی‌ها برای انتخاب حریف دوم ادامه دارد. باتوجه‌به فاصله طولانی بین شهر‌های کانادا و نیاز به پرواز پنج‌شش‌ساعته برای برگزاری بازی دوم، مسئولان تیم‌ملی و فدراسیون درصددند فاصله بین شهر‌های محل برگزاری بازی اول و دوم کمتر باشد تا ملی‌پوشان با شرایط بهتری عازم قطر شوند. باتوجه‌به لغو دیدار آلبانی با روسیه در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا که قرار بود ۲ژوئن در تیرانا برگزار شود، مسئولان فدراسیون درصددند تیم‌ملی در دیداری تدارکاتی با آلبانی که در رتبه۶۶ رنکینگ فیفا قرار گرفته است، بازی دوستانه‌ای برگزار کنند.

مکزیک، حریف ویژه تیم‌ملی

اما در این میان یکی از تیم‌هایی که به‌نظر می‌رسد احتمالا در آخرین لحظه به‌عنوان حریف تیم‌ملی معرفی شود، تیم‌ملی فوتبال مکزیک خواهد بود. سبزپوشان منطقه کونکاکاف مثل کانادا، سبک بازی‌شان تقریبا شبیه به آمریکاست و می‌تواند شرایط بازی مقابل این تیم در جام‌جهانی را شبیه‌سازی کند. این همه داستان نیست و مکزیکی‌ها هم به انجام بازی دوستانه با تیم‌ملی فوتبال کشورمان واکنش مثبت نشان داده‌اند. مکزیک در جام‌جهانی با عربستان هم‌گروه است و مربیان این تیم برای بررسی شرایط فوتبال در آسیا و تیم‌های این قاره به‌دنبال بازی با تیم‌ملی فوتبال ایران به‌عنوان یک قدرت در منطقه هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->